Porsche
supra01 2006.12.15. 20:44
Gyerekek Nxíl PP
Időközben a típus a stuttgarti sportautógyártó kínálatának alappillérévé vált. Igaz, ha a modell terveit tíz évvel korábban vetették volna fel a Porschénál, az ötletgazdát tutira diliházba zárták volna... Most azonban a Cayenne kategóriájának egyértelmű királya, menetteljesítményeit és felszereltségét tekintve egyaránt. A Hamann Motorsport átfogó programja után e jellemzők tovább javulnak, sőt, az optika is elsőrangúvá válik, ami ez esetben külön dicséretet érdemel. Ami az optikánál felhasznált kiegészítőket illeti, a spoilerezés, az ültetés, a sportfékrendszer és a fényszóróburkolatok (amelyek megszüntetik a nem igazán kedvelt "tükörtojás" kinézetet) még beférnek az "általános" jelző alá, viszont a 10,5x22-es, sok küllős Anniversary II-es, könnyűfém felnik, amelyekre 295/30-as gumikat húztak, már biztosan nem. A motor még kevésbé. Aki ismeri a Hamann műhely munkáit, sejtheti, hogy e téren is komoly változtatások történtek. Így is van: a tuningkúra után 5,5 l-es térfogat áll rendelkezésre, amely a gázpedál parancsára 400 LE-t ad le és hatalmas, 600 Nm-es forgatónyomatékot juttat a hajtásláncra. S ha még ez sem lenne elég, a Cayenne Turbo alapjaira a mérnökök építettek egy motort, ami hihetetlen 540 LE-t teljesít. Ennél a verziónál a turbófeltöltők mellett a motorelektronika és a kipufogórendszer is teljesen új. Ilyen erőforrással a Porsche Cayenne gyorsabbá válik, mint egy széria-911-es.
T&S
www.hamann-motorsport.de
|