Az autók
A világ minden táján tükrözik az autók a helyi légkört és a lehetőségeket, de általában azok a kis, vagy közepes súlyú, hátsókerék hajtású személyautók, alkalmasak erre a sportra, melyek jó kezelhetőséget biztosítanak. Utalván a sport eredetére, a legkedveltebb típusok a japán autók közül kerülnek ki, de ez természetesen nem szükségszerű. Japánban és világszerte a leggyakrabban használt típusok a következők. A Nissan számos típusa, mint pl. Silvia, 180SX, Skyline, valamint a Toyotától a klasszikusnak tekinthető AE86, Soarer, Altezza, a Honda S2000 és a Mazda RX-7. Az amerikai drift versenyeket ugyanúgy jellemzik ezen típusok helyi verziója, mint az őshonos sportautók. Ford Mustang, Dodge Viper és a Pontiac GTO. A drifterek a világ többi részén gyakran alkalmazzák a helyi kedvenceket, mint a régi, MK II -es Ford Escortot, a BMW különböző típusait, valamint az északi területeken a Volvo 200-as, 700-as sorozatát.Néhány vita folyik arról, vajon az első kerék hajtású járművek alkalmasak-e a driftre. Egy definíció szerint, a hátsó kerék nagyobb szögben csúszik, mint az elsők. Amellett, hogy nagyon ritkán választják ezeket az autókat driftelésre, a gyakran használt, a megcsúszást előidéző kézifék lelassítja és nehezen kezelhetővé teszi az autókat. Tehát mivel az első kereket használják kormányzásra és az erő átvitelére is, ezek az autók könnyen irányíthatatlanná válnak egy egyszerű megcsúszásnál, míg a hátsókerék hajtású autók könnyedén driftelnek az egymást követő kanyarokban is. Emiatt a drift definíciója szerint gyakran állítják, hogy az első kerék hajtású autók nem alkalmasak a driftre, csak a túlkormányozottságra.
Az összkerék hajtású járművek teljesen más szögben és ívben driftelnek és általában az ún. erőcsúsztatást alkalmazzák az autók megindítására. Ahogy az első kerék hajtású autóknál, úgy az összkerék hajtású autóknál is felfedezhető az ellenkormányzás hiánya. A D1 és az egyéb professzionális versenyeken nem engedélyezik összkerék hajtású járművek részvételét. Mégis, mivel az olyan autók, mint a Subaru Impreza, vagy a Mitsubishi Lancer Evolution átalakíthatóak úgy, hogy csak a hátsó kerekeiket használják, ezáltal részt vehetnek olyan drift versenyeken, ahol tiltják a használatukat.
Az autók beállításai
Felfüggesztés
A felfüggesztés egy drift autóban nagyon kemény és közvetlen. A karosszéria kialakítása nagyon hasonlít az utcai versenyutókéhoz. Bukó ketrecet alkalmaznak a biztonság és a kocsiszekrény merevítése érdekében. A felfüggesztés geometriáját az autó csúszás közbeni irányíthatóságának növelése érdekében módosítják. A legtöbb autóban beépített spirál rugós lengéscsillapító (McPherson rendszer) található, mely lehetővé teszi a magasság beállítását függetlenül a csillapítás mértékétől. Nem létezik tökéletes magasság beállítás, vagy rugó és gátló kombináció egyik típushoz sem, de mindegyik pilótának megvannak a saját kedvelt kombinációi. Számos gyártó kínál termékeket speciálisan, a drift számára, lehetővé téve sokak számára, hogy elkezdjék a versenyzést.
Kormányzás
A kormányzás módosítása vitathatóan az egyik legfontosabb átalakítás egy drift autónál. A megnövelt kanyarszög segítségével szűkebb ívben kanyarodhatunk és ez segítségünkre van a megpördülés megelőzésében is. Ezt gyakran a fogaslécen, vagy a kormány összekötőn elhelyezett alátétek, illetve távtartók segítségével érik el, esetleg a tengelyt is módosítják. A megnövelt kanyarszög gyakran más átalakítást is megkövetel néhány ponton, ugyanis a kerék gyakran beleütközik a futómű más részeibe, vagy a külső ,vagy belső sárvédőbe.
Az egyik futómű átalakítási mód japánban volt népszerű, az un Demon Camber, vagy Oni-Kamu , melynek során a futóművet extrém kerékdőléssel állították be. Ezzel a beállítással az autó csúszása nagyon könnyen megindítható, de a stabilitás, tapadás és az autó általános irányíthatósága terén kompromisszumot kellett kötni. Emiatt ez a módszer kiesett a komoly, teljesítmény centrikus beállítási módozatok közül. Mindamellett rengeteg autó épül különböző showkra, melyeken ezt a beállítást alkalmazzák az agresszív kinézet érdekében.
Hajtáslánc
A legtöbb autóban sperr-differenciál művet, (LSD –Limited Slip Differential) alkalmaznak. A normál, vagy nyitott differenciálmű erő hatására, amikor a gépjármű túlkormányozott helyzetben van, kiszámíthatatlanul viselkedik. A korlátozott csúszású diffi segítségével, működés közben a kerekek közel azonos sebességgel forognak, lehetővé téve a sofőrnek, hogy a kocsit tökéletesen uralja kigyorsítás fázisában. A legkedveltebb diffimű a súrlódó tárcsás differenciál, ami kedvelt a minden körülmény közti folyamatos és határozott összezárás miatt. Gyakran alkalmazzák az ún. hegesztett differenciált, ami mind a két kereket folyamatosan hajtja. Segítségével nagyon könnyen megindítható az autó hátulja nagy sebességnél, de rendkívül nehézkessé teszi a manőverezést kis sebességnél. Ez ráadásul a hajtáslánc életét is lerövidíti.
A kuplungtárcsa nagyon erős, kerámia-réz ötvözetből, illetve több betétből áll, ami nagyon tartós és lehetővé teszi a hirtelen, ún. kuplung rúgásokat, amivel beállítható az autó egyensúlya.
Tapadás
Az autókon gyakran elöl és hátul különböző gumik vannak, és a sofőröknek mindegyikből rendelkezésre áll néhány garnitúra. Mindez azért szükséges, mert egy délutáni drifting során elkopik egy teljes készlet abroncs. Az új köpenyeket mennek előre, a jó kormányzás miatt, hátul kemény keverékű, gyakran használt gumik gyakran egy nagy adag füstfelhőként végzik. A sofőrök leginkább ezen hátsó kerekeikre szeretnének minél jobb tapadású gumikat föltenni. Noha az olcsó, keményebb gumik nagyon szórakoztatóak a kis tapadásuk miatt, gyorsan veszélyessé válhatnak nagy sebességű drift során. A képzettebb pilótáknak a legnagyobb tapadási képességű abroncsokra van szükségük mind a négy kerékre. A tapadás fontos az irányítás és a sebesség megőrzéséhez, valamint a hirtelen berántáshoz a megindításnál.
Motor
A motorokat nem szükséges nagyon felhúzni, sőt! Ha a motor túl erős, akkor nagyon nehéz lesz uralni az autót a drift során. Mindegyik sofőrnek megvan a maga kedvence, és a drift autókban a 100 lóerős motortól egészen az 1000 lóerős motorig sokfélét találunk. A motorok tuningolásakor inkább a folyamatos teljesítmény leadást tekintik szem előtt, mint a maximum teljesítmény elérését.
A motorokat el kell látni bővített hűtőrendszerrel is. Nem csak a motorok folyamatos pörgetése miatt keletkezik rengeteg hő, hanem mivel az autó nem egyenesen, hanem keresztbe csúszva halad, csökken a hűtőn átáramló levegő mennyisége.
Külcsín
Ahogy a drift egyre gyorsabb lett, az aerodinamika is egyre fontosabbá vált. A karosszériát gyakran szélesítik, hogy a széles kerekek elférjenek alatta. Sok autóhoz kapható komplett karosszéria csomag, melynek segítségével a gyári elemek helyére felszerelhetők a szélesebb sárvédők és az egyéb karosszéria elemek. A hátsó spoilerek és szárnyak általában csak a nagy pályákra hasznosak, ahol eléggé felgyorsul az autó, és emiatt több leszorító erőt igényel. A motorhoz érkező levegő kritikus, ezért plusz ventillátorok és levegő beömlők kerülnek felszerelésre.
Munkahely
A nagy erejű oldal irányú erők miatt a pilótának fontos egy jól tartó sportülés és leginkább egy ötpontos biztonsági őv. Ez megakadályozza a vezető elmozdulását, csúszkálását az ülésben és szabad mozgást biztosít a kezeknek. A kormány kerék viszonylag kicsi, különleges, csúszásgátló bevonattal ellátott és tökéletes kör alakú. Ez meggátolja, hogy a kormány kicsússzon a kezünk közül az erők hatására, illetve lehetővé teszi, hogy az önbeálló futómű segítségével szabadon pörgessük és egy adott pontnál megragadhassuk azt.
Célszerű a kéziféket is átalakítani. A karon található gomb, általában át van alakítva, meggátolandó azt, hogy a kar a felső, behúzott pozícióban maradjon. Tehát akkor kell megnyomni, ha valóban rögzíteni szeretnénk az autót. A legprofibb átalakítás a hidraulikus kézifék beszerelése az autóba. Ezzel sokkal nagyobb és határozottabb fékerő érhető el, segítségével precízebb a fékerő adagolása.
Fordította: Ondok Tibor